دگرگون سازی صنعت کیف لپ تاپ در سند راهبری وزارت صنعت – ۲


راهبرد ۹ گانه بسط صنعت کیف لپ تاپ

از این رو وزارت صنعت , معدن و تجارت در ورژن دوم مدرک راهبردی در بخش صنعت کیف لپ تاپ ۹راهبرد حساس را برای به وقوع پیوستن انگیزه تعیین شده در آسمان ۱۴۰۴ رسم کرده که برای هریک از راهبردها چند گام‌ها و برنامه‌های اجرایی را خواسته نموده است :

۱ – ارتقای توانمندی بنگاه‌ها ; برای توانمندی‌سازی واحدهای تولیدی ۱۵گام اجرایی ازجمله «طراحی و ایجاد کیف لپ تاپ با نام‌و‌نشان تجاری داخلی , استفاده از پلتفرم مشترک به وسیله یک یا چند کیف لپ تاپساز داخلی یا معتبر جهانی با مراقبت مزیت رقابتی و صادراتی , پباده سازی محصول و توسعه در حوزه فناوری‌های نوین در بخش قوای محرکه , ایجاد و ارتقای مرکزها پباده سازی قطعات و مجموعه‌های کیف لپ تاپ , ایجاد و بسط مرکزها تحقیق و توسعه , حمایت از شرکت‌های کیف لپ تاپ‌ساز سبک با ظرفیت اسمی دست‌کم ۱۰۰هزار دستگاه و فروش سالانه حداقل ۶۵ درصد آن و تخصیص دست‌کم ۳درصد فروش به عنوان میزان دارایی تحقیق و توسعه , حمایت از شرکت‌های کیف لپ تاپساز تجاری با ظرفیت اسمی ۱۵هزار دستگاه و فروش سالانه ۶۵ درصد آن و تخصیص دست کم ۳درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و گسترش , حمایت از شرکت‌های قطعه و مجموعه‌ساز با سهم دست کم ۲۵درصد فروش بازار آن , محصول و تخصیص حداقل ۳درصد فروش تحت عنوان دارایی تحقیق و بسط , کاهش تدریجی و حذف ساخت کیف لپ تاپ به منش SKD و CKD , ارتقای کیفیت و ایمنی کیف لپ تاپهای ایجاد داخل در سطح این مقاله را مطالعه کنید جهانی , ارتقای استانداردهای ایمنی و آلایندگی به استانداردهای روز اتحادیه اروپا , بسط زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فروش و سرویس ها بعداز فروش , ایجاد و توسعه مراکز امتحان قطعات و مجموعه‌های کیف لپ تاپ در ارتباط با استانداردهای ناخواسته ۳۳ دایرکتیو , توسعه سرویس ها مهندسی و مشاوره , توسعه انجمن‌های تخصصی , توسعه و گسترش نظام‌های مدیریتی مثل مهندسی مجدد فرآیندها , فضای ابداع سازمان , ارتقای بهره‌وری , توانمندسازی منابع انسانی , مدیریت زنجیره تامین , توان همکاری مشترک و . . . » رسم شده است .

۲ – بسط سرمایه‌گذاری برای ساخت و کامل شدن واحدها : دراین باره از ۸ اقدام کلیدی ازجمله «سرمایه‌گذاری برای ساخت کیف لپ تاپهای برقی , دو نیرویی , کوچک , کیف لپ تاپ ( درون‌سوز و برون‌سوز ) برخی قطعات کیف لپ تاپ , امکانات الکترونیکی , گسترش ظرفیت‌های ساخت بنگاه‌های جانور برای بهبود ایجاد کیف لپ تاپهای سواری , وانت و قوای محرکه کیف لپ تاپهای سبک و سنگین وزن , سرمایه‌گذاری مستقیم و مشترک با قطعه‌سازان , حمایت از ایجاد کیف لپ تاپهای ارزان ارزش و کم مصرف و سازگار با محیط زیست , ساخت و توسعه مرکزها ایجاد مواد نخستین بخش اعظم ما یحتاج صنعت کیف لپ تاپ , گسترش صنعت های جانبی رقابت‌پذیر , توسعه و گسترش جایگاه‌های سوخت متناسب با رویش صنعت کیف لپ تاپ , تولید و گسترش شهرک‌های صنعتی تخصصی در حوزه صنعت قطعه‌سازی» برای توسعه سرمایه‌گذاری ساخت و کامل شدن واحدها ذکر شده شده است .

۳ – ارتقاء نفوذ فناوری در صنعت موجود : از سمت دیگر برای به وقوع پیوستن نفود فناوری در صنعت کیف لپ تاپ , ۶ برنامه اجرایی «حمایت از فعالیت‌های تحقیق و توسعه و گسترش در حوزه مواد اول , مواد قابل بازیافت , قوای محرکه , امکانات ایمنی و . . . کیف لپ تاپ هوشمند و سامانه هوشمند ارتباط بین کیف لپ تاپها با مسیر , توسعه و گسترش مشارکت‌های دربین بنگاهی در حوزه خرید و انتقال فناوری‌های ما یحتاج صنعت کیف لپ تاپ , طراحی و توسعه فناوری‌های نوین در موضوع مجموعه‌های برق و الکترونیک , به کارگیری و توسعه فناوری‌های نوین در ساخت کیف لپ تاپ مثل به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند کیف لپ تاپیی , گسترش پارک‌های علمی و فناوری , ارتباط نظام‌مند صنعت کیف لپ تاپ با دانشگاه‌ها , مرکزها علمی و پژوهشی و . . . » مذکور که باید در فرمان فعالیت قرار گیرد .

۴ – گسترش همکاری‌های در بین بنگاهی : برای این دستورالعمل , ۵ برنامه اجرایی شامل «ایجاد مجموعه‌سازان بزرگ در ساخت قطعات و مجموعه‌های رقابت‌پذیر با تاکید بر ادغام و تجمیع , جهت دستیابی به مقیاس اقتصادی ایجاد و بسط متوازن صنعت قطعه‌سازی به میزان دستکم ۳ قطعه‌ساز بزرگ در مقیاس جهانی , ساخت دست‌کم سه کیف لپ تاپسازی بزرگ در مقیاس جهانی با تاکید بر ترکیب و تجمیع شرکت‌های کیف لپ تاپساز با شرکت‌های داخلی یا خارجی , خرید سهام یا این که سرمایه‌گذاری در سایر بنگاه‌ها برای کسب فناوری و ایجاد امکانات توسعه یافته , تولید شرکت‌های مشترک لا به لا تولیدکنندگان برای خرید مواد نخستین , تحقیق و گسترش , صادرات و فعالیت‌های دارنده بها افزوده اضافه و کاهش بها تمام شده و انعقاد قرارداد بلندمدت در میان شرکت‌های سرویس ها پس از فروش و کیف لپ تاپسازان یا این که واردکنندگان کیف لپ تاپ برای ارتقای سرویس ها پس از فروش» مد نظر قرار گرفته است .

۵ – توسعه همکاری‌های بین‌المللی : همینطور مبنی بر گواهی راهبری پخش شده , ۷ برنامه اجرایی برای بسط همکاری‌های بین‌المللی رسم شده که شامل «پیش‌بینی صادرات محصول در قراردادهای همکاری با طرف‌های خارجی , سرمایه‌گذاری مستقیم/ مشترک با شرکت‌های قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز خارجی با نام‌و‌نشان تجاری دارای اعتبار در سمت تقویت نشان تجاری محصولات , منعقد توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه جهت مبادله فناوری و نیز ساخت زنجیره‌های تولید بین‌المللی , ساخت و توسعه مرکزها بازاریابی بین‌المللی , مساعدت در تامین خطوط اعتباری دلخواه برای

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *